A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників Підгайцівської сільської ради"

Як говорити з дітьми про Незалежність України

Дата: 18.08.2021 13:15
Кількість переглядів: 122

 

Вчити вірші й пісні про любов до України, влаштовувати концерти й одягати вишиванки на День незалежності – це застарілі методи розповідати дітям про цей день. То як говорити зі школярами про Незалежність України сучасно й цікаво? “Нова українська школа” пропонує 8 способів і цілу добірку відео.

Влаштувати дебати на тему Незалежності

Наприклад, діти мають уявити себе в роки, коли вирішувалася доля України й зокрема в День проголошення Незалежності, і порозмірковувати на тему “Від кого залежить доля України?” чи “Незалежність: виборена віками чи одним днем?” (можна придумати і свою тем).

Можна також роздати дітям бюлетені  з реальним текстом для голосування на всеукраїнському форумі, щоби діти відчули причетність до рішення.

Фото: Укрінформ

Для дебатів можна використовувати регламент проведення Оксфордських дебатів і ознайомити учнів із правилами й темою перед днем проведення дебатів, аби вони підготувалися.

Оксфордські дебати складаються з двох частин. Протягом першої частини виступають основні промовці. Зазвичай  по чотири (інколи по п’ять) від кожної сторони. Промовці виступають за порядком, кожен виконує свою роль.

Промовці з боку пропозиції:

I промовець відкриває дискусію. Його завдання  визначити тезу, окреслити її, представити 3 (максимум 4) аргументи своєї сторони, частково обґрунтовуючи їх. Цей промовець має на виступ 6 хвилин. Його роль дуже важлива, оскільки всі наступні промовці (як зі сторони пропозиції, так і опозиції) повинні триматися визначених ним тез.

Завдання II промовця  розвинути обґрунтування аргументів першого промовця й додати власні (максимум 3) нові аргументи, пов’язані з попередніми. Він має на виступ 4 хвилини. Ця роль не належить до складних.

III промовець заперечує аргументи другої сторони. Він не повинен наводити власні нові аргументи. На виступ має 4 хвилини. Це найважча роль у дискусії, котра вимагає постійної уваги до аргументів противників і їх динамічного аналізу.

IV промовець підсумовує аргументи своєї сторони. Якщо попередній промовець із його сторони не виконав функції, як належить, він повинен коротко згадати аргументи противників. Його основне завдання – повторити й закріпити найважливіші аргументи, які наводила його сторона, а також обґрунтувати їхні значення. Він не повинен наводити жодних нових аргументів. Ця роль не належить до важких, проте є дуже важливою, оскільки виступ саме цього промовця залишається в пам’яті слухачів. Промовець має 5 хвилин.

Промовці з боку опозиції:

I промовець має представити власне розуміння тези супротивника. Потім промовець повинен представити та обґрунтувати 3 головні контраргументи до тези. На виступ він має 6 хвилин. Його роль не важка, проте визначає подальшу стратегію його сторони.

II, III та IV промовці виконують завдання, подібне до II, III та IV промовців із боку пропозиції.

Правила:

  • Дебати організовує і проводить Голова. Він  нейтральна особа, тому не має права брати участь у дискусії.
  • Голові допомагає Секретар, який документує дебати та інформує промовця про те, скільки часу залишилося.
  • Перед дебатами учасники займають місця за таким принципом:

праворуч  ті, хто захищають тезу; ліворуч  ті, хто заперечують тезу; у кінці й посередині зали  ті, хто ще не визначилися.

  • Кожен із промовців повинен розпочати виступ, звертаючись до людини, яка проводить дискусію, словами: “Пане Голово…”.
  • Учасники дебатів повинні звертатися одне до одного, вживаючи форми “Пан / Пані”.
  • У дебатах за порядком виступають люди, які захищають тезу, і ті, які заперечують. Першою виступає особа, яка проголошує й захищає тезу. Наступні  обговорюють цю тезу, а останні підсумовують аргументи сторін. Далі слово надається тому, який заперечує тезу.
  • Після головних виступів починаються дебати в залі. Кожен має право голосу, подаючи перед тим заявку з іменем і прізвищем Секретареві. Промовці за порядком представляють сторони, що підтримують і заперечують тезу. Розпочинає виступ той, хто захищає тезу. Учасники мають по 3 хвилини. Дебати тривають доти, доки є охочі виступити на захист тої чи іншої сторони. Голова має право перервати дебати швидше, якщо вважатиме, що вони тривають задовго.
  • Особа, яка отримала право голосу, підходить до трибуни і стає на відповідну сторону.
  • Учасники дебатів мають право ставити запитання, встаючи з місця і кладучи ліву руку на голову, а праву – підносячи догори зі словами: “Запитання” або “Інформація”. Промовець має право прийняти або відкинути втручання за допомогою слів “Прошу” чи “Ні, дякую”. Втручання не може бути довшим, ніж 2–3 речення.
  • Промовці повинні чітко дотримуватися часу, призначеного для виступу. Після його закінчення Голова має право перервати виступ.
  • Учасники дебатів можуть змінювати місця й залишати зал лише в перервах між виступами.
  • Голова заспокоює зал словами: “Тиша”. В окремих випадках Голова має право попросити учасників, які не дотримуються регламенту, залишити зал.
  • Після дебатів відбувається голосування всіх присутніх на захист обраної сторони. Ті, хто голосують, повинні оцінювати не тезу, а аргументи, представлені сторонами.                                                                     Джерело:https://nus.org.ua/articles/yak-govoryty-z-ditmy-pro-nezalezhnist-ukrayiny-8-metodiv-dlya-urokiv-i-vyhovnyh-godyn                                                                                                                                             Посилання на відеоролики https://youtu.be/dKhKyeh9Pc8

« повернутися

Вхід для адміністратора