A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників Підгайцівської сільської ради"

Про методичні рекомендації наказ Міністерства освіти і науки України № 813

Дата: 18.08.2021 10:06
Кількість переглядів: 93

До уваги фахівців початкової освіти!

Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» за
підтримки Інституту педагогіки НАПН України розроблені Методичні
рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів
загальної середньої освіти та примірні зразки свідоцтва досягнень учня/учениці
1(2) класу і свідоцтва досягнень учня/учениці 3(4) класу. Зазначені методичні
рекомендації затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від
13.07.2021 No 813 і пропонуються для впровадження в освітню практику з
1 вересня 2021 року. Документ може бути використаним закладами загальної
середньої освіти в практичній діяльності цілісно, а також може слугувати
основою для розроблення закладом загальної середньої освіти власної системи
оцінювання результатів навчання учня/учениці.
У документі пропонуються такі інноваційні зміни:
1. Спрямованість оцінювання на створення сприятливих умов для
розвитку талантів і здібностей кожного учня/учениці, формування у нього/неї
компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних
психофізіологічних особливостей та потреб, а також визначення ступеня якості
освітнього процесу та шляхів підвищення його ефективності.
2. Рівноправна взаємодія учасників освітнього процесу під час
оцінювання, що забезпечує формування суб’єктної позиції учня/учениці через
активне залучення його/її до самооцінювання/ взаємооцінювання і прийняття
рішень щодо подальшої навчальної діяльності.
3. Пріоритетність формувальної та діагностувальної функцій оцінювання;
впровадження формувального і підсумкового оцінювання, особливості яких
конкретизовано практичними порадами.
4. Об’єктами оцінювання визначено результати навчальної діяльності та
процес їх досягнення з урахуванням активності, старанності, самостійності
тощо, що дозволяє вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію учня.
5. Використання вербальної оцінки результатів навчання, яка, окрім
оцінювального судження про досягнення може ще називати рівень результату

навчання. У випадку використання вербальної оцінки із зазначенням рівня
результату навчання її пропонується називати рівневою оцінкою.
6. Формулювання оцінювальних суджень, визначення рівня результату
навчання пропонується здійснювати на основі Орієнтовної рамки оцінювання
результатів навчання здобувачів початкової освіти, яка окреслює рівні
результатів навчання на основі рівнів реалізації навчальної діяльності, чим
забезпечується можливість врахування діяльнісного складника досягнень
учня/учениці (а не лише знаннєвого) та об’єктивність і точність результату
оцінювання.
7. Педагогам пропонується для практичного використання схема добору
навчальних завдань з урахуванням очікуваних результатів навчання,
визначених освітньою програмою, конкретизованих очікуваних результатів
певного уроку та рівня реалізації навчальної діяльності, окресленого в
орієнтовній рамці оцінювання.
Загалом запропонована система оцінювання передбачає відкриття
учню/учениці перспектив постійного розвитку відповідно до власних
можливостей щодо опанування навчальним досвідом, що є суголосним з
концептуальними засадами Нової української школи.
З повною версією Методичних рекомендацій щодо оцінювання
результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти,
затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021
No 813, можна ознайомитись за покликанням:  

 https://drive.google.com/file/d/1JO6k6a3WNh-M1oVcCLpUUl4l_sw39xPL/view?fbclid=IwAR3eMcKxknNAur_mJf9cHIxkIGnUfdqUx-Z8gu5dUMAhy4e3qLtwp9mFJ3c


« повернутися

Вхід для адміністратора